Sprawna dostawa zamówień to klucz do sukcesu w branży e-commerce. Współcześni konsumenci są pod tym względem bardzo wymagający. Chcą otrzymać zamówione produkty jak najszybciej, a ty musisz im to zapewnić. Jak to zrobić? Wystarczy zintegrować Shopify z Inpost, który jest jednym z największych i najpopularniejszych dostawców paczek w Polsce (na terenie całego kraju rozmieszczonych jest około 20 tysięcy paczkomatów!). Podpowiadamy zatem, jak zintegrować Shopify z Inpost.
Podstawowa wiedza o Shopify – co trzeba zrobić, by zintegrować własny sklep internetowy z dostawcą Inpost?
Definicja Shopify jest z pewnością znana każdemu przedsiębiorcy, który prowadzi sklep online. Jest to platforma, która umożliwia rozwijanie sklepów internetowych bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy programistycznej. Ponadto platforma oferuje dużą swobodę, jeśli chodzi o modyfikacje i dostosowanie sklepu internetowego do własnych potrzeb.
Zarządzanie sklepami internetowymi wymaga także integracji z usługą InPost Paczkomaty. Aby wdrożyć shopify inpost – trzeba mieć odpowiednią aplikację, którą pobierzesz z Shopify App Store. Pamiętaj jednak, że aplikacja wymaga aktywnego Carrier Calculated Shipping.
Oto sposoby, które umożliwiają korzystanie z tej funkcji:
- Plan Advanced lub PLUS – to najprostsze i najbardziej intuicyjne rozwiązanie, ponieważ funkcja Carrier Calculated Shipping jest już zawarta w ramach tych planów. Jedyne, co trzeba wówczas zrobić, to zainstalować aplikację InPost i skonfigurować ją. Nie ma tutaj żadnych ukrytych kosztów, a użytkownik zyskuje pełną funkcjonalność.
- Plan Shopify i dodatkowa opłata – bazowy plan Shopify wymaga dodatkowej opłaty miesięcznej za aktywację funkcji Carrier Calculated Shipping.
- Plan Shopify i płatność za rok – w niektórych aplikacjach istnieje możliwość aktywowania wspomnianej funkcji po uiszczeniu opłaty rocznej. Zazwyczaj rozwiązanie to jest bardziej ekonomiczne w dłuższej perspektywie.
Shopify Plus i integracja z Inpost bez aplikacji
Jeśli masz plan Shopify Plus, to powinieneś wiedzieć o możliwości zintegrowania shopify api z usługą Inpost bez pobierania aplikacji. Zyskujesz dużą elastyczność, a dzięki temu możesz dopasować rozwiązania do indywidualnych potrzeb logistycznych.
Na początek musisz się upewnić, że twoje produkty spełniają wymogi Inpostu w kwestii rozmiarów i wagi. Ponadto musisz dopasować opcje wysyłki zgodnie z nowymi sposobami dostawy i ustalić koszty. Do najważniejszych kwestii, o których trzeba pamiętać, należą:
- Synchronizacja z Inpost (na przykład przez system Baselinker).
- Dostosowanie strony sklepu na Shopify (klienci muszą widzieć, jakie są opcje dostawy oraz jak wybrać opcję paczkomatu).
- Testowanie poprawności całego procesu zamówienia.
- Monitorowanie dostawy.
- Wsparcie klienta.
Podsumowując; wdrożenie sklepu internetowego z możliwością wysyłki produktów paczkomatem niesie za sobą wiele korzyści. Integracja sklepu z usługą Inpost nie jest trudna. Warto wybrać jedną z dogodnych opcji, aby zapewnić swoim klientom możliwość wysyłki za pośrednictwem jednego z najpopularniejszych dostawców w Polsce. Przy okazji poprawisz efektywność operacyjną i skalowalność swojego biznesu.