Serwisów samochodowych w Polsce nie brakuje. Nie wszystkie jednak spełniają oczekiwania wymagających, zwłaszcza jeśli chodzi o opony. Czy wyspecjalizowana sieć serwisów opon to rzeczywiście lepszy wybór niż warsztat tuż za rogiem? A jak na tym może skorzystać mechanik? Sprawdźmy!
Zalety franczyzy na rynku motoryzacyjnym
Utworzenie sieci obejmującej cały kraj oferuje mnóstwo korzyści. Kierowcy dostają do dyspozycji przede wszystkim markę. Pod każdym szyldem stoją bowiem standardy wspólne dla warsztatów, które są częścią większej całości. Utrzymanie tych standardów jest często warunkiem współpracy. Oznacza to, że jeśli klientom spodobała się jakość usługi w punkcie A, punkt F oddalony kilkaset kilometrów dalej zapewni profesjonalizm na podobnym poziomie.
Poza tym sieć serwisów opon to wielka wymiana doświadczeń. Wsparcie rozwoju małych przedsiębiorstw to duża zaleta łączenia ich pod wspólnym szyldem. Szkolenia czy współpraca techniczna w regionie bezpośrednio wpływa na zadowolenie klienta. W związku z tym, wybierając warsztat w sieci, kierowca ma poniekąd gwarancję, że jego samochód nie trafi w ręce amatora.
Z punktu widzenia kierowcy ważne jest także biuro obsługi klienta. Duża sieć serwisów opon to w końcu organizacja, która radzi sobie z konkurencją poprzez centralizację przepływu informacji. To ogromna zaleta zwłaszcza dla firm, których flota porusza się po całym kraju. Za sprawą obsługi klienta oraz aplikacji mobilnych serwis klimatyzacji czy opon na trasie staje się łatwiejszy zarazem i tańszy. Pakiety lojalnościowe lub inne bonusy we franczyzach nie są bowiem rzadkością.
Sieć serwisów opon dla mechaników
Kierowcy zyskują całkiem sporo, kiedy decydują się na wybór tzw. sieciówki. Czy to samo dotyczy mechaników? No cóż, tracą oni część niezależności. Muszą również dzielić się zyskiem. Jednakże w zamian otrzymują dużo większą stabilność pracy. Sieć serwisów opon po prostu sprzyja napływowi klientów, którzy są z nią związani. Jak zauważyliśmy wcześniej, pozwala na to choćby aplikacja, która wskazuje kierowcom najbliższy punkt sieci.
Również szkolenia i poprawa wydajności warsztatu mocną stoją za tym, aby do takiej sieci dołączyć. Działając zupełnie na własny rachunek, mechanicy często tracą okazję na rozwój. Z jednej strony nie mają czasu, a z drugiej – szkoda im pieniędzy. Przynależność do sieci niweluje te przeszkody. W rezultacie zespół danego warsztatu może podnosić swoje kwalifikacje, co należy uznać wyłącznie za wartość in plus.